3 tips voor omgaan met werkdruk
13 november Door AnnemarieGroenendaal 0 reacties 

TIP 1: Weet wat jouw werkdruk veroorzaakt

Met hard werken en een hoge werkdruk is in principe niets mis. Belangrijk is dat je het gevoel hebt dat jij er invloed op hebt. Wanneer je precies weet wat jou het gevoel van een hoge werkdruk geeft, dan open je ook de weg om te kijken op welke onderdelen jij invloed kan uitoefenen.

TIP 2: Denk positief

Je gevoel van werkdruk kan alleen al veranderen door er anders tegen aan te kijken. Probeer te zien dat waar een glas half leeg is, hij ook half vol is. Heb oog voor de positieve kanten van een dag. 

TIP 3: Denk rationeel

Stel haalbare eisen aan jezelf en aan je collega’s. Wees geen perfectionist of control freak. Goed is goed genoeg, beter kan als er weer tijd voor is. 

 

Ik ben Annemarie Groenendaal, opgeleid als arbeids- en organisatiepsycholoog en coach en ik ben een van de NurseStation Coaches. Binnen de zorg, het onderwijs en de zakelijke dienstverlening, heb ik als assessmentpsycholoog en (e-)coach ruime ervaring opgedaan. Ik geloof er in dat iedereen zelf in staat is om oplossingen te vinden voor zijn of haar eigen vraagstukken, maar daarbij soms wel een beetje hulp kan gebruiken. Als je graag wil groeien en de ambitie hebt om een impactvolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van jezelf, het team en de organisatie waaraan je bent verbonden, ondersteun ik je met plezier om inzicht te krijgen in je drijfveren, talenten en waarden. 

Wil je graag wat hulp bij omgaan met jouw werkdruk? Stel je vraag aan Annemarie. 

Stel een vraag